تبلیغات
**قاصدک** - تقویت عضلات کمر با ورزش
**قاصدک**
***اللهم عجل لولیک الفرج***
پنجشنبه 29 تیر 1391 :: نویسنده : سجاد میرشکار نژاد
قبل از شروع تمرینات، همیشه از پزشک یا فیزیوتراپ خود در مورد تمریناتی که انجام می دهید سوال نمایید. هیچگاه نباید تمرینی که باعث بروز درد در شما می شود را ادامه دهید. تمریناتی که در اینجا شرح داده میشوند، عضلات پشت و کمر شما را قوی تر کرده و ستون فقراتتان را قابل ارتجاع تر می کند. در صورت امکان هر تمرینی را 10 بار در روز تکرار نمایید.

کشش کمر: این کشش می تواند باعث تسکین دردهای مفاصل و عضلات کمر شود. درحالی که بر روی زمین دراز کشیده اید، زانوهایتان را خم کرده و کف پایتان را بر روی زمین بگذرید. زانوهای خود را به سمت بدنتان بالا بیاورید. با استفاده از دست هایتان، سعی کنید زانوهایتان را به سینه تان بچسبانید. حدود 7 ثانیه در این حالت بمانید و نقس عمیقی بکشید. سپس کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید.

کشش کمر

 

بالابردن لگن: این حرکت به کشش عضلات و لیگامانهای کمرتان کمک می کند. در حالیکه دراز کشیده اید زانوهایتان را خم نموده و کف پاهایتان را بر روی زمین قرار دهید. قسمت گودی کمر خود را به سمت زمین فشار دهید. عضلات شکم و کفل خود را سفت نمایید، بطوری که لگن شما به سمت بالا کج شده و کفل تان کمی از سطح زمین بالاتر قرار گیرد. به مدت 6 ثانیه در این حالت بمانید و سپس آن را شل نمایید.

بالا بردن باسن

هیچگاه نباید تمرینی که باعث بروز درد در شما می شود را ادامه دهید.

گود کردن و قوز کردن: انجام این تمرین باعث می شود که انعطاف پذیری مفاصل و عضلات پشت شما افزایش یابد. بنشینید پاهای خود را جمع کنید به طوری که زانوها در مقابل صورتتان باشد سپس زانوهای خود را کمی از یکدیگر باز نمایید. چانه خود را به سمت سینه فرو ببرید، سپس به آرامی به پشت خود قوس بدهید. برای حدود 5 ثانیه در این حالت باقی بمانید. بعد به بالا نگاه کنید و کمر خود را به پایین فرو برده و آن را گود نمایید و در این حالت نیز به مدت 5 ثانیه باقی بمانید.

 

نیلوفری: روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف بر روی زمین قرار دهید. پای راست خود را روی کشاله ران چپ قرار دهید. با دست راست زانوی راست خود را بگیرید در صورتی که دست چپ‌تان پای راست را گرفته است. وقتی پای راست‌تان در جای درست خود روی ران چپ قرار گرفت پای چپ را با هر دو دست گرفته و روی ران پای راست قرار دهید.

شما می‌توانید کف دستان خود را برای انرژی گرفتن رو به بالا قرار دهید و یا برای اینکه راحت‌تر بنشینید آنها را روی زمین قرار دهید.

این حرکت یکی از معمولی‌ترین حرکات یوگا می‌باشد. جدا از تاثیرات فیزیولوژیکی که دارد به شما در پیشرفت کردن در بقیه وضعیت‌های یوگا کمک می‌کند.

 

حركت فیله (كمر) : در حالی كه به شكم دراز كشیده اید و پنجه های پا روی زمین قرار دارد سعی نمائید سر و شانه را از زمین جدا نمائید.

حرکت فیله

 







نوع مطلب :
برچسب ها : ورزشی،
لینک های مرتبط :
شنبه 1 مهر 1396 08:59
Good post. I definitely appreciate this site.
Thanks!
شنبه 18 شهریور 1396 18:15
Hi my loved one! I want to say that this article is awesome, great
written and come with approximately all significant infos.
I'd like to see more posts like this .
سه شنبه 3 مرداد 1396 21:25
What's up to every body, it's my first pay a quick visit of this blog; this website
consists of awesome and in fact good data for readers.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 09:00
hello!,I really like your writing very much! proportion we keep in touch more approximately
your post on AOL? I need an expert in this space to resolve my problem.
May be that is you! Looking forward to look you.
جمعه 11 فروردین 1396 17:31
I quite like looking through an article that can make people think.
Also, thanks for permitting me to comment!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ

سلام
خوش آمدید
بعد از دیدن و خواندن کلیه مطالب و صفحات
منتظر نظر شما هستم!
مدیر وبلاگ : سجاد میرشکار نژاد
مطالب اخیر
صفحات جانبی
نظرسنجی
کدام موضوع نظر شما را جلب کرد؟










جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
<

!-- Translator by www.1abzar.com --->
استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

فال امروز


فال حافظ


ابزار وبلاگ سایت تفریحی
مشاهده جدول کامل لیگ برتر ایران

روزشمار فاطمیه
دعای عظم البلا
دعای فرج